Uczniowie naszej szkoły przeprowadzili zajęcia warsztatowe na wiodący temat w 2 klasach Szkoły Podstawowej nr 5 w Słupsku. W zajęciach uczestniczyli uczniowie jednej klasy I i jednej klasy II ( 7-8 lat) To dało nam pogląd, jakie spojrzenie na temat źródeł zanieczyszczeń zbiorników wodnych mają dzieci i młodzież naszego miasta w różnych grupach wiekowych.
Maluchy najlepiej wyrażają swoje poglądy rysując wizje zanieczyszczeń zbiorników wodnych. Działania plastyczne dały im możliwość wyrażenia swoich uczuć, otwierania wrażliwości i wyobraźni. Natomiast młodzież miała szansę wypowiadać się w formie ankiety. Mamy nadzieję, że przy okazji zadali też sobie pytania o sens ekologicznego porządku życia.
W szkole podstawowej nr 5 dzieci najpierw rozmawiały z nami o źródłach zanieczyszczenia wody. Pokazaliśmy im zdjęcia z Internetu. Dzieci miały doskonałe spostrzeżenia! Prosiliśmy w obydwu klasach o narysowanie wizji zanieczyszczeń zbiorników wodnych. Ich wyobraźnia nie zna granic. Rysowały i to, o czym rozmawialiśmy, ale i własne obrazy. Prezentujemy wykonane rysunki.
Co głównie zostało przedstawione???? To śmieci wrzucane do wody, mycie samochodów w rzekach, gdzie kapią się ludzie, awarie statków na morzu, ścieki z zakładów i dymy, pyły. Też zagrożenie zwierząt żyjących nad zanieczyszczonymi wodami. Sami nie zwróciliśmy na to uwagi podczas zajęć z dziećmi. Zagrożenie dla ryb w wodzie było bardziej oczywiste i częściej rysowane. Ciekawe były rysunki, w których dzieci pokazały jak powinno być i jakie jest zagrożenie. Podzieliły kartkę na dwie części i pokazały to na jednym obrazie. Sami wcześniej zrobiliśmy plakat wykorzystując taki sposób myślenia. Dzieci nas zawstydziły. Bo takie małe też pomyślały syntetycznie. Porównawczo!!Brawo!
Zapraszamy do galerii!!
