ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA DZIECI
16 stycznia 2015. Uczniowie klasy II f K.
Zajęcia z dzieciakami klas I i II zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej nr 5 miały za zadanie uświadomienie maluchom jak ważne jest systematyczne, codzienne działanie na rzecz oszczędzania wody. Dzieci narysowały pod koniec zajęć to co najbardziej utkwiło im w pamięci. Zakręcanie kranu, nalewanie wody do kubka w czasie mycia zębów, kąpiele pod prysznicem – zamiast w wannie. Jedno z dzieci namalowało ścieki wylewane wprost do rzeki, z oczyszczalnią ścieków w tle. To też ciekawe skojarzenia. Niedokręcane krany i ogromne marnotrawstwo wody z tym związane jednak zrobiły największe wrażenie Rozmawialiśmy z dziećmi o źródłach zanieczyszczenia wody. A przede wszystkim o sposobach oszczędzania wody w gospodarstwie domowym. Dla przykładu pokazaliśmy im prezentację multimedialną. Były zabawy pokazujące jak oszczędzać wodę i jakie ma ogromne znaczenie. Niektóre dzieci zakodowały to tak bardzo, że pisały na rysunkach o wodzie jako brylantach, lub pokazywały jak z kranu uciekają pieniądze. Dzieci miały doskonałe spostrzeżenia! Prosiliśmy w obydwu klasach o narysowanie sposobów oszczędzania wody. Ich wyobraźnia nie zna granic. Rysowały i to, o czym rozmawialiśmy, ale i własne wizje..
Dokręcanie kranów to jedna z najczęstszych sytuacji zapamiętanych przez dzieci!
Nie mogliśmy uczniom klas początkowych zaproponować po zajęciach warsztatowych ankiety ewaluacyjnej. To rysunki i formy plakatów dały nam odpowiedź- jakie zagadnienia z omawianych przez nas trafiły do umysłów siedmiolatków.
Zapraszamy go naszej galerii zdjęć, obejrzyjcie rysunki dzieci!
